Més de 120 empresaris i professionals han participat en la III Trobada Empresarial sobre Transformació Digital a Lleida de la consultora Xtrategics, on s’han abordat els avantatges que aporta internet a les empreses i com l’han d’utilitzar per donar-se a conèixer i arribar als possibles clients, així com la manera d’aprofitar la digitalització per fer les empreses més eficients.

La trobada, organitzada per la consultora Xtrategics (Partner de Google), amb la col·laboració de la Fira de Mollerussa, a l’auditori de l’edifici SAGE, al Palau d’Anglesola, s’ha fet amb l’objectiu de reunir empresaris de Ponent i mostrar com donar visibilitat a la seva empresa i impulsar la transformació digital al territori.

Durant el matí de divendres s’han abordat els avantatges que aporta internet a les empreses i com l’han d’utilitzar per donar-se a conèixer i arribar als possibles clients, així com la manera d’aprofitar la digitalització per fer les empreses més eficients.

Així, especialistes del sector del màrqueting, l’economia aplicada a l’empresa i la comunicació han explicat com aprofitar la Transformació Digital i com adaptar-se a aquesta nova forma de consum i de negoci. També s’han analitzat els canvis en els hàbits dels consumidors, amb els dispositius mòbils com a centre de l’experiència, i com els telèfons intel·ligents estan desplaçant els objectes tradicionals que ens envolten. A més, la comunicació de crisi ha centrat una de les ponències amb l’exemple de la gestió comunicativa dels Mossos d’Esquadra en els atemptats terroristes del passat agost a Barcelona i Cambrils.

Compartir i adquirir

L’alcalde de Mollerussa i president de la Fira de Mollerussa, Marc Solsona, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda als assistents a la jornada. En la seva intervenció, Solsona ha agraït a Xtrategics l’organització per tercer any consecutiu d’aquesta trobada amb la qual col·labora la Fira de Mollerussa i que és un espai on els empresaris i professionals de Ponent “poden compartir experiències i adquirir coneixements per poder adaptar-se als temps que corren”.

Comerç electrònic

En la seva conferència “21 dies venent per Internet”, el soci d’Xtrategics Google Partner, Jordi Martínez, ha abordat la Transformació Digital enfocada al comerç electrònic (e-commerce), on les empreses s’han d’adaptar als nous processos, a les noves tecnologies i lògiques del mercat per arribar a noves oportunitats de negoci i millorar la seva eficàcia. Martínez ha parlat de la salut del comerç en línia, amb un important percentatge de vendes i amb un volum de negoci a l’alça. Mitjançant casos pràctics, Martínez ha donat algunes claus per saber si un negoci està preparat per fer el salt a la venda per Internet o si s’ho ha de replantejar.

4a Revolució Industrial

En la seva intervenció “Com triomfar en la 4a revolució industrial”, Josep Ma Ganyet, tertulià i articulista a RAC1, La Vanguardia i Via Empresa, ha fet un repàs de les diferents revolucions industrials que han tingut lloc a la història fins a arribar a la quarta revolució. Una revolució que, segons ha explicat Ganyet, està marcada per l’acceleració del canvi, on s’amplifica l’abast d’allò que passa i que, de forma sistèmica, afecta a la resta d’àmbits. Per a Ganyet, “és bo que la tecnologia, la digitalització i robotització, acabi amb la feina, el que cal llavors és mirar com ens repartim la feina entre robots i persones”. Ganyet també ha advocat per la “socialització de l’accés a les tecnologies i a la intel·ligència artificial, per no crear refugiats digitals”. En aquesta realitat digital, “cal invertir el temps a crear el futur, no a predir-ho”, ha conclòs Ganyet.

Empreses excel·lents

Per la seva banda, Oriol Amat, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra i president d’ACCID, ha abordat les “Claus de les empreses que creixen en entorns complexos”. En la seva conferència, Amat ha analitzat com són les empreses que creixen i ha repassat els factors comuns en les empreses excel·lents, que tenen en comú que gasten més en la formació dels empleats, aposten per l’excel·lència, la innovació i la digitalització.

Mercat mòbil i digital

El director d’ISDI Barcelona i coordinador de Mobile Marketing Association, Dionís Guzmán, ha parlat de la revolució mòbil i els canvis d’hàbits dels consumidors, en la conferència “Màrqueting mòbil, la revolució digital més important des de l’arribada d’Internet”. Guzmán ha explicat que “en menys d’una dècada el mòbil ha esdevingut el nostre principal accés a internet i ha canviat la nostra manera de comunicar-nos, de viatjar, entre moltes altres coses”. Guzmán, ha destacat la importància de tenir en compte la mobilitat en el pla de màrqueting de les empreses, ja que el consum és mòbil. A través de l’exemple dels electrodomèstics intel·ligents, Guzmán ha parlat de la internet de les coses i l’impacte que tindrà sobre els negocis. “El mercat ja és digital, ens trobem en una zona de transició i la resistència al canvi és el nostre principal enemic”, i ha afegit que “la capacitat d’aprendre és el principal actiu que garantirà la nostra ocupabilitat”.

Comunicació corporativa professional

Per finalitzar la trobada, cap de comunicació i responsable de Xarxes Socials de Mossos d’Esquadra, Patrícia Plaja, en la seva conferència “Comunicació de crisi a través de les Xarxes Socials”, ha fet un repàs de la comunicació de crisi que la institució per la qual treballa va fer a través de Twitter en els atemptats terroristes del passat agost a Barcelona i Cambrils. Com a experta en comunicació institucional, Plaja ha recomanat “deixar la comunicació corporativa en mans de professionals de la comunicació”, per poder donar una resposta efectiva, confiable i rigorosa. Plaja també ha destacat la importància de tenir preparat un o diversos plans de comunicació de crisi, “cal desenterrar la percepció que parlar d’una crisi la propiciarà, no ens fa més vulnerables de cara a la competència, ens fa realistes”, ha conclòs Plaja.

Com amfitrió, el CEO d’Xtrategics, Narcís Roma, ha expressat la seva satisfacció “per l’èxit de convocatòria d’aquesta tercera jornada i ja comencem a recollir el feedback dels participants per organitzar la trobada de l’any vinent”.

La trobada, adreçada a empresaris i professionals de la comunicació i el màrqueting, ha finalitzat amb un Lunch Networking on els assistents han pogut intercanviar impressions i contactes. Pedro Llamas, còmic del Club de la Comedia, ha dinamitzat i moderat la trobada.