Els corporis són imatges de persones del Pla d'Urgell

El Consell Comarcal del Pla d’Urgell ha iniciat la campanya «Suma’t a la recollida selectiva, ben feta!» per millorar la recollida selectiva, sobretot amb la intenció de reduir la quantitat d’impropis que ha pujat en els darrers temps.

Segons han explicat el president del Consell Comarcal, Josep M. Huguet, i el tècnic de Medi Ambient, Ramon Montserrat, els sistema de recollida de brossa en contenidors soterrats (a tot la comarca, tret de la capital, Mollerussa) és un dels més efectius de Catalunya, per damunt de la mitjana general.

En el darrer temps, però, s’ha detectat que el percentatge d’impropis, es a dir, les fraccions de brossa que es posen en contenidors que no es correspon, ha augmentat molt. Ara la intenció es reduir els impropis d’envasos, que es troba al 40%, al 26% i el d’orgànica, que ha pujat al 15%, al 10%.

Els responsables comarcals han recordat que una bona recollida selectiva repercuteix en un retorn del que es paga, mentre que si es fa malament, i ara s’hi és a tocar, suposa un increment de la taxa.

Modificacions als contenidors

La campanya comptarà amb diverses actuacions, una de les quals incidirà directament en la manera de dipositar la brossa. En els propers dies es posaran unes planxes que partiran en dues la boca on es deixen les bosses d’envasos i orgànica. Amb aquesta mesura es vol conscienciar als usuaris i evitar que es deixin bosses grans que acostumen a portar més impropis. Pels particulars que generin un gran volum de deixalles, se’ls hi facilitarà una clau que obre una porta lateral de la boca del contenidor.

Per altra banda els corporis de mida real que s’han fet de la campanya són imatges de diversos veïns del Pla d’Urgell. Aquesta acció anirà acompanyada de xerrades, punts d’informació, repartiment de díptics (en diverses llengües) i una especial actuació en les escoles, ja que es considera que els infants tenen una important influència en l’àmbit familiar a l’hora de modificar hàbits.

Huguet ha destacat la importància de les campanyes de sensibilització, que les ha relacionat directament amb la millora dels percentatges de recollida. La que ara s’inicia té un pressupost de 47.000 euros i està finançada al 100% per l’Agència de Residus i Ecoenves.