16.01.2017 - 09:57
|
Actualització: 16.01.2017 - 10:57
La Federació ALLEM serà la beneficiària d’un projecte digital de l’empresa Xtrategics dins de la iniciativa solidària #CompromísDigital2016 d’aquesta darrera i que està valorat en 4.000 euros. Aquest és el quart any que la firma de Golmés ha destinat el pressupost dels obsequis de Nadal de clients i treballadors a aquesta acció de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) en què el guanyador s’escull per votació popular a través de la web i les xarxes socials.
La Federació ALLEM, federació d’entitats socials, sense ànim de lucre, dedicades al suport de persones amb discapacitat intel·lectual de les comarques de Ponent, va ser l’entitat més votada per la ciutadania amb 455 vots, per davant del Banc dels Aliments de Lleida, que va obtenir 283 vots, i la Fundació Ferreruela Sanfeliu, que va rebre 121 vots.
Millorar l’acció comunicativa
Antoni Mateus, president de la Federació ALLEM, ha valorat molt positivament haver guanyat el #CompromísDigital 2016 d’Xtrategics, i ha explicat que “la nostra raó de ser és la defensa dels drets de les persones amb discapacitat, també mitjançant una presència activa a les xarxes socials”. En aquest sentit, Mateus ha manifestat que “per fer sentir la veu de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies, necessitem una estratègia de comunicació coordinada, entre les entitats sòcies de la Federació ALLEM, amb les altres federacions del sector de la discapacitat, i connectats amb opinadors i experts de referència. El premi ens permet comptar amb l’assessorament de Xtratègics per dur a terme accions de comunicació més efectives, en un camp on sabem que tenim molt a millorar”. En recollir el premi, Mateus ha volgut agrair especialment el suport rebut entre els socis i amics de la federació, que ho han fet possible amb el seu vot, i ha afegit que “ens sabem afortunats i garantim que en farem un molt bon ús”.
Acció popular
Per la seva banda, el soci i director de comptes d’Xtrategics, Sergio Hornillos, indica que “aquesta iniciativa és possible gràcies als nostres clients i treballadors, i és especialment important per a l’equip d’Xtrategics, ja que en el dia a dia de projectes per als clients, poder participar i ajudar a una associació via compromís digital genera molta satisfacció i, a més, permet identificar el treball amb uns valors”.
Com cada any, en la primera fase del #CompromísDigital2016, els clients d’Xtrategics van nominar 15 entitats i projectes del tercer sector que podien optar al premi. D’aquestes entitats es van escollir 5 finalistes que eren: Federació ALLEM, Banc d’Aliments de Lleida, Fundació Ferreruela Sanfeliu, Fundació Casa Dalmases i Proyecto Visión. A continuació, es van sotmetre a votació popular durant una setmana (del 16 al 22 de desembre) en què es van emetre més de 900 vots.
Què és el #CompromísDigital?
#CompromísDigital és una iniciativa de RSC impulsada per Xtrategics per col·laborar en el desenvolupament i impuls del teixit social de les comarques de Lleida dotant-lo d’una presència, eines i suport que permetin desenvolupar de forma més eficaç els seus reptes.
El primer projecte que es va realitzar durant el 2013 va recaure en l’associació Aspid i va consistir en el desenvolupament d’una nova web corporativa de la divisió Suport 24. El projecte ha permès a Aspid captar nous clients de serveis de telemàrqueting a través de la pàgina web incrementant l’ocupació de les persones amb discapacitat a Lleida.
El 2014, la guanyadora va ser l’Associació Alba a qui es va confeccionar la web de la casa de Colònies Verge Blanca de Llesp (Alta Ribagorça) que gestiona l’entitat i que ofereix estades educatives i de lleure. Gràcies a la nova web, l’entitat ha pogut fer una millor difusió dels serveis i posicionar-se amb garanties d’èxit, facilitant nous clients i noves oportunitats per a les persones.
El #CompromísDigital2015 d’Xtrategics va ser atorgat a dues entitats que van repartir el premi: Special Olympics Catalunya i Centre d’Iniciatives Solidàries Àngel Olaran. Xtrategics va realitzar la revisió de l’ecosistema digital de Special Olympics i el seu suport per ser inscrita al programa DONO, que permet utilitzar les llicències Google i Microsoft de forma gratuïta. Per a l’entitat CIS Àngel Olaran, Xtrategics va analitzar la presència del missioner Àngel Olaran i recomanar un conjunt de millores que permetin multiplicar la seva presència i impacte a les xarxes digitals.