Presenten la guia «Mollerussa a la carta» per informar dels serveis de restauració

VilaWeb
M.Pérez, G.Pons i X.Ayala
VilaWeb Mollerussa
18.11.2020 - 08:58
Actualització: 18.11.2020 - 09:58

Un grup d’establiments del món de la restauració de Mollerussa han presenta la guia «Mollerussa a la carta» que te una doble funció. Per una banda, informar a la ciutadania dels productes i serveis que ofereixen els diferents establiments de la ciutat. I per altra, crear complicitats i sinergies entre el sector per combatre plegats la crisi provocada per la pandèmia de la Covid19. Els promotors de la guia volen arribar als més de 40 establiments de Mollerussa relacionats amb la restauració i l’oci nocturn.

Un dels promotors, el propietari del restaurant ‘Lo Bistró’ de Mollerussa, Xavier Ayala, ha explicat que aquesta iniciativa ve motivada per projectes que estant duent a terme altres municipis a través dels seus ajuntaments i veient la passivitat de l’Ajuntament de Mollerussa davant el sector, s’ha animat a encapçalar-la de manera privada i altruista. “Ajuntaments com Balaguer, Tàrrega o Bellpuig han realitzat guies de semblants característiques per donar un impuls a l’economia de la restauració local. Basant-nos en el seu exemple, ens vam reunir amb l’Ajuntament de Bellpuig, que ens va orientar de com realitzar aquest projecte per promoure la gastronomia de la nostra ciutat i alhora informar a tota la ciutadania dels serveis que cada establiment pot donar: si ofereixen menjar per emportar, si tenen o no obert, horaris d’obertura, els menús que pots encomanar, en definitiva, que en un bloc qualsevol persona pugui conèixer quins serveis de restauració ofereix la nostra ciutat”, ha dit Ayala.

Una altra de les promotores de la guia, Míriam Pérez, de la cafeteria Seveteen, ha explicat que la voluntat és que s’hi adhereixin tants establiments com sigui possible. “Hem habilitat el bloc www.mollerussaalacarta.cat, també xarxes a facebook i instagram. La intenció és que mitjançant correu electrònic, aquests establiments ens passin els menús, les ofertes i la informació que vulguin que publiquem i nosaltres en farem difusió a través de la web i les xarxes socials”, ha descrit Pérez.

Futura associació

Els impulsors de la iniciativa ja han parlat amb una desena d’establiments, que s’han mostrat agraïts amb el projecte i interessats en formar-ne part. La idea és que aquesta plataforma pugui convertir-se més endavant en una associació de tots els establiments de Mollerussa i tenir més força en futures reclamacions davant l’administració. Gemma Pons, també del restaurant ‘Lo Bistró’ de Mollerussa creu que ha arribat el moment de què a Mollerussa el sector de la restauració tingui representació pròpia. “Nosaltres vam obrir el restaurant fa unes setmanes, potser hem estat molt agosarats d’obrir en plena pandèmia, però crec que si no fem les coses amb valentia, el sector s’enfonsarà. És impensable que en una ciutat com Mollerussa el sector de la restauració no tingui representació pròpia, per tant animen a tots els establiments que vulguin formar-ne part, que es posin en contacte amb nosaltres per començar a establir sinergies i fer pinya davant la gravetat d’aquesta situació, que malauradament ha arribat per quedar-se força temps’, ha apuntat Pons.

Els impulsors de ‘Mollerussa a la carta’ fan una crida a tots els negocis que vulguin adherir-se a posar-se en contacte amb ells a través del correu info@mollerussaalacarta.cat. Igualment també estan visitant tots els establiments per explicar-los el projecte directament. No descarten en un futur poder ampliar els serveis a tot el Pla d’Urgell.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any