18.11.2020 - 08:22
|
Actualització: 18.11.2020 - 09:22
Mollerussa compta amb una nova associació. Es tracta de Som Mollerussa, una entitat que té per objectiu fomentar el voluntariat de servei a la comunitat i promoure la participació ciutadana. La formen una trentena de membres però la voluntat és que aquesta xifra vagi en augment després de la seva presentació pública.
S’ha presentat a la casa de la vila per part de l’alcalde de la ciutat, Marc Solsona; la regidora d’Acció Social i Ciutadania, Anna Carné; i la presidenta de la nova entitat, Jenifer Forns.
Solsona ha indicat que l’Ajuntament, el qual presta suport amb la cessió de la seu social ubicada a l’Oficina Jove i també fent acompanyament logístic, té ara amb l’associació una interlocutora per promoure programes de voluntariat de caire transversal i participatiu.
Per la seva part, Anna Carné ha destacat la necessitat de fomentat no només la responsabilitat dels ens públics sinó també de la societat en general a l’hora de tenir cura dels més vulnerables. Jennifer Forns, qui ha dit que el logo escollit reflecteix la voluntat d’arrelament a la ciutat a través d’un dels seus referents com és el canal, ha explicat que ja s’ha començat a treballar per crear una borsa de voluntariat i generar accions que fomentin la participació.
Sorgit de l’Ajude(M)ollerussa
Som Mollerussa té l’embrió en el servei Ajude(M)ollerussa que l’Ajuntament va activar el 14 de març amb voluntat d’obrir un canal per afavorir l’assistència a les persones vulnerables, ja fossin persones o col·lectius de risc, arran del confinament decretat per frenar la Covid19. Per tal de canalitzar les demandes que poguessin sortir, des del consistori es va fer una crida per reunir a les persones interessades en fer aquestes tasques de voluntariat, una crida que va aconseguir mobilitzar-ne una seixantena. La meitat d’aquestes són les que ara s’han constituït com a associació amb la voluntat de seguir donant servei a la comunitat fent voluntariat.
8 mesos d’Ajude(M)ollerussa
Val a dir que després de 8 mesos de funcionament de l’Ajude(M)ollerussa a través del telèfon 676 289 571, s’han rebut 610 trucades, les quals han originat 578 tasques, bàsicament per la compra d’aliments o medicaments o tenir cura d’animals de companyia, entre altres, segons ha explicat Cristina Cos, referent municipal del servei. Així mateix, des de l’Ajude(M)ollerussa s’han fet també 1136 trucades de seguiment a persones grans, unes trucades que se segueixen a dia d’avui amb l’objectiu d’arribar al gruix de les 2.300 persones de més de 65 anys que viuen a Mollerussa. Així mateix, des d’aquest programa també es va activar un servei de repartiment d’àpats a domicili, a través del qual se’n va repartir 446, sobretot en els mesos de confinament domiciliari, i també es va activar un Servei de Suport al Dol amb teràpies individuals i també col·lectives, el qual actualment encara té 22 persones actives.