Mollerussa renova el segell de Ciutat Amiga de la Infància amb la qualificació d’excel·lència

VilaWeb
18.10.2016 - 06:07
Actualització: 18.10.2016 - 08:07

Mollerussa ha aconseguit la renovació per 4 anys més del segell que, des del 2012, l’acredita com a Ciutat Amiga de la Infància per part d’UNICEF i ho ha fet, a més, amb menció d’Excel·lència.

L’alcalde de la ciutat, Marc Solsona, va rebre dilluns la notificació d’UNICEF Comité Español i d’UNICEF Comitè de Catalunya que així ho certifica. En els dos comunicats, els presidents dels dos organismes feliciten l’Ajuntament per la tasca de coordinació amb les entitats locals i amb els infants amb l’objectiu de “liderar el procés continu d’implementació de polítiques i mesures que millorin el benestar de la infància i adolescència del municipi”.

La capital del Pla d’Urgell comparteix amb Santa Eulària des Riu, a Eivissa, l’honor de ser les úniques poblacions del país en rebre aquesta qualificació i la única de les comarques de Ponent que compta amb aquest reconeixement. En aquesta edició, UNICEF ha atorgat per primera vegada aquest segell a un total de 55 municipis i l’ha renovat a uns altres 25.

L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc el 15 de novembre al Palacio de la Magdalena de Santander. Val a dir que el passat 3 d’octubre una responsable d’UNICEF es va desplaçar a Mollerussa per tal de valorar presencialment totes les accions que s’estan duent a terme a favor de la infància i adolescència i fer-ne una auditoria per tal de renovar aquest segell. En aquest sentit, a banda de la trobada amb l’alcalde i el regidor de l’àrea, Josep Lavin, així com l’equip de la regidoria de Benestar Social, Ciutadania i Infància, la inspectora d’Unicef també va mantenir diferents trobades de treball amb membres de la Comissió de Convivència del Pla Educatiu d’Entorn del consistori i els responsables de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila. També va visitar el Centre d’Iniciatives Socioeducatives La Banqueta, on es desenvolupen diversos programes destinats a infants i a adolescents i també es va reunir amb representants del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem