Mollerussa encomanarà la gestió de l’enderroc del primer bloc del Grup Sant Isidori a l’INCASÒL

VilaWeb
18.09.2019 - 05:32
Actualització: 18.09.2019 - 07:32

L’Ajuntament de Mollerussa portarà a l’aprovació del Ple ordinari previst per al dijous, 19, la proposta d’acord per a encomanar a l’Institut Català del Sòl (INCASÒL) la gestió de l’enderroc de l’anomenat Bloc A del Grup Sant Isidori, un cop finalitzat tots els terminis administratius que han derivat de l’expedient de ruïna tècnica i econòmica sobre aquest bloc d’habitatges.

Així ho ha explicat l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el qual també ho va anunciar el passat divendres en la xerrada anual Mollerussa, avui que va pronunciar al Teatre L’Amistat.

D’aquesta manera, el Ple ha d’avalar l’encàrrec que suposa que la Generalitat, a través de l’INCASÒL, assumeixi liciti les obres i executi les tasques corresponents a l’enderroc per un import de 104.059 euros (IVA inclòs). Solsona ha explicat que l’Ajuntament ja ha redactat el projecte d’aquestes obres en base al conveni signat amb Territori i Sostenibilitat a l’estiu que posava en relleu que l’Ajuntament, un cop finalitzat tot el procés que ha d’afectar el 4 blocs d’habitatges, ho compensarà amb la cessió de solars al municipi que s’hauran de destinar a la promoció d’habitatge protegit.

L’alcalde ha valorat el procés en positiu perquè permet anar tancant carpetes per solucionar la problemàtica d’aquest grup de 160 habitatges construïts a la dècada dels 60. Així mateix, ha indicat que l’enderroc d’aquest primer bloc pot ser una realitat a finals d’enguany o principis de l’altre, en funció dels terminis marqui la Generalitat en el procés de licitació.

Altres punts

Un altre dels punts de l’ordre del dia del Ple és la renovació d’una operació de tresoreria de 700.000 euros i la modificació d’algunes comissions informatives motivada per la incorporació de la nova regidora Raquel Pueyo després que Xavier Roure fos nomenat director de Fira de Mollerussa.

També hi ha prevista la presentació d’una moció per part del grup municipal d’ERC «mitjançant la qual s’exigeix al govern en funcions de l’estat espanyol que executi immediatament les obres de millora del ferm de l’A-2 al seu pas per les comarques del Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell i la Segarra.»

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem