25.03.2020 - 09:02
|
Actualització: 25.03.2020 - 10:02
El Consell Comarcal del Pla d’Urgell ha atès en el que va de mes un centenar de consumidors per la suspensió i tancament de serveis i establiments com afectació de l’epidèmia per coronavirus. La gran majoria de les consultes fa referència a la contractació de vols i viatges que han quedat cancel·lats i, en el 80% dels casos, els clients han interposat una reclamació a través de l’OCIC.
L’usuari es pot adreçar a l’Oficina d’Atenció al Consumidor del Consell Comarcal del Pla d’Urgell quan no obté una resposta favorable o bé no n’aconsegueix, tot i fer una primera reclamació davant del proveïdor.
Des de l’OCIC es recull la queixa en un formulari i es gestiona la mediació entre les dues parts per mirar de trobar una solució al màxim de favorable per a tothom. Si la mediació no prospera, l’expedient s’eleva a la Junta d’Arbitratge. Aquest servei és gratuït i cal que les empreses també hi estiguin adherides. Si aquesta darrera opció tampoc avança, els consumidors tenen com alternativa la via judicial.
Aquests dies podeu contactar amb l’OCIC del Consell Comarcal del Pla d’Urgell a través del telèfon 973 71 13 13 i al correu sfelip@plaurgell.cat. Les atencions presencials han estat suspeses pel decret de mesures extraordinàries per la Covid-19, però el servei es manté com és habitual.
En xifres absolutes, l’any 2019, l’Oficina va gestionar 2.145 atencions; d’aquestes, 1.450 van ser consultes, 363, queixes; 307, mediacions i 25 arbitratges.