12.06.2020 - 08:38
|
Actualització: 12.06.2020 - 10:38
Des de la Regidoria d’Acció Social i Comunitària, Ciutadania i Infància, des del primer moment, ens hem volgut posar al costat de la ciutadania per a poder fer front a les problemàtiques derivades de la crisi del coronavirus. Per aquest motiu, s’han adoptat mesures, que s’han adaptat a la realitat de Mollerussa i al seu pla estratègic comunitari, el qual posa les persones i la seva qualitat de vida al capdavant de les polítiques socials. Seguint aquest pla, s’ha intervingut en aquells àmbits on s’ha detectat necessitat, sempre però tenint en compte els recursos existents al territori i els oferts des d’administracions superiors.
En el moment de dissenyar les línies d’actuació, no es va voler incidir únicament en polítiques centrades en l’aportació econòmica, que també n’hi ha hagut i n’hi haurà, sinó sumar esforços, traient profit dels recursos que tenim i iniciant actuacions de col·laboració i de suport amb les diferents entitats i associacions.
Per això, ja des del minut zero vam impulsar el programa Ajude(M)ollerussa, programa pensat donar suport a aquelles persones més vulnerables en tot allò que els hi calgués per afrontar la situació. Ens avalen el total de 551 actuacions fetes fins ara, com són compres, passejar animals o gestions diverses, gràcies a la implicació de 56 persones voluntàries i la col·laboració de 43 entitats del territori. Amb l’objectiu de posar la persona al centre de les actuacions s’han fet més de 3000 trucades de suport i d’acompanyament, actuació que també ens han ajudat a detectar persones grans que viuen soles per saber en quina situació es troben.
Per cobrir la necessitat bàsica de l’alimentació, des de l’Ajudem hem posat en funcionament un servei d’àpats a domicili que ens ha permès lliurar-ne un total de 305, 118 dels quals han estat finançats per l’Ajuntament directament en tractar-se de persones vulnerables. També en aquest àmbit hem fet una donació de 2000 euros al Centre de Distribució d’Aliments per destinar-los a productes d’alimentació concrets.
Volent fer èmfasi en el suport social i emocional, hem posat a disposició de la ciutadania un servei de suport al dol i de la gestió emocional de la situació, un servei que actualment beneficia a 13 persones i gràcies al qual s’han fet 106 intervencions.
Per tal d’acompanyar un dels col·lectius més vulnerables, la gent gran, s’ha fet un reforç de la figura l’Amiga de la Gent Gran i s’ha fomentat la promoció dels espais de tertúlia Digues la teva, ara en format virtual, per seguir recollint les seves necessitats i opinions.
Aquests programes de suport en la proximitat han anat acompanyats també del seguiment i la intervenció puntual per ajudar a fer front a situacions sobrevingudes donant ajuts d’urgència directes en alimentació, productes d’higiene o relacionats amb la salut, així com per pagament de submistres i de rendes de l’habitatge.
Volem seguir sent al costat de la ciutadania i de les entitats socials del municipi, com hem estat sempre des de l’Ajuntament, perquè la gent i les seves necessitats són la nostra prioritat. També volem agrair a totes aquelles entitats, empreses i persones a títol individual que ens ajuden.
Anna Carné, regidora d’Acció Social i Comunitària, Ciutadania i Infància