03.03.2019 - 19:29
|
Actualització: 03.03.2019 - 20:29
319 inscrits és la xifra amb què s’ha tancat la IV Trobada Empresarial sobre Transformació Digital que s’ha portat a terme aquest divendres a Mollerussa i que suposa més del doble dels 130 participants de l’anterior convocatòria, un objectiu que s’ha pogut assolir gràcies al canvi d’ubicació de l’esdeveniment, el qual s’ha desenvolupat enguany al Teatre L’Amistat.
En aquest sentit, i en un positiu balanç, s’han referit l’alcalde i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, així com el director de la firma Xtrategics, Narcís Romà, com a coorganitzadors de la trobada.
Pel que fa a l’alcalde, ha agraït a Xtrategics “que hagi confiat en nosaltres per ampliar aquesta aliança per aconseguir multiplicar assistents, instal·lacions, serveis i infraestructures”, alhora que s’ha mostrat satisfet per l’evolució de l’encontre, la qual cosa permet que “es pugui consolidar al llarg dels anys com una trobada de referència al territori en el sector empresarial de Ponent i, si pot ser, més enllà”.
En la seva benvinguda al començament de la jornada, Solsona ha incidit en l’interès pel seu bon funcionament “no només perquè tenim empresaris i emprenedors aquí a Mollerussa i en aquesta jornada, sinó també perquè volem que se’ns identifiqui com un territori estratègicament sensible per fer allò que abans es deia promoció econòmica i que ara seria el concepte de desenvolupament local, un concepte que ens ajuda a avançar en un pla que ja hi és prefixat”.
Solsona ha dit que si bé moltes vegades “l’administració no és el paradigma de la modernitat”, des de Mollerussa “el que intentem és canviar aquest paradigma i aplicar la tecnologia perquè la nostra evolució digital cap a la ciutadania sigui una evolució de 24 hores els 365 dies de l’any” i “que ho puguem fer d’una manera propera, fàcil i àgil, i concentrant tots els serveis des de l’atenció ciutadana”. A nivell de ciutat, l’alcalde s’ha referit també a l’intent “d’aplicar tecnologia perquè la transformació digital tecnològica dels municipis, i amb conceptes com Smart city i SmartLab, puguem aconseguir aptituds i habilitats competitives com a administració”.
Per la seva part, el director de la firma Xtrategics, Narcís Romà, ha afirmat que l’assistència avui a la jornada, amb gairebé 200 inscrits més que l’any passat “demostra que l’aliança amb Fira de Mollerussa i l’Ajuntament ha funcionat”. Romà ha valorat així mateix el fet que hi hagi molts participants nous enguany, si bé ha agregat que el fet que “els de l’any passat hagin repetit, ens confirma que té sentit la proposta que s’està oferint”.
En la seva valoració de l’esdeveniment tots dos han coincidit en destacar la presència de reconeguts professionals com a ponents de les xerrades.
Mariama Sall: “Deixar de centrar-nos en el producte per fer-ho en els clients”
En primer lloc ho ha fet Mariama Sall, Social Media & Content Strategy a Xtrategics Google Partner, qui ha parlat de com poden les empreses afrontar els seus projectes de futur amb la irrupció de la quarta revolució industrial. Sall ha indicat que aquesta situació “ens força a ser més clientscentristes, deixant de centrar-nos en el producte per centrar-nos en els clients”. En la seva intervenció, Sall ha donat eines per “ser capaços de personalitzar i individualitzar els continguts i missatges que enviem”, així com a “integrar-ho amb tots els actius digitals que tenim com a empresa”.
Mariama Sall s’ha referit també a l’augment de recerques de veu a Google, unes recerques que es preveuen pugin –ha dit– al 50% l’any 2020 i ha animat als assistents a fer accions en aquest sentit. Instagram com a eina de marca per a l’empresa i la importància de crear continguts de valor per al client alhora que consells per aconseguir la seva interacció, ha estat també una part important de la seva intervenció.
La jornada, que ha tingut com a presentador al còmic i conferenciant, Pedro Llamas, ha continuat amb la conferència d’Helena Torras, inversora i emprenedora en sèrie B-WOM i PaoCapital, qui ha llançat dos missatges als assistents: “l’usuari és el jefe” i “la innovació ens afecta a tots”.
Exemples de transformació digital d’IberCaja i Repsol
José María Santos, Gerent Comercial de Negoci d’IberCaja, ha agafat el relleu després amb la seva ponència Crear valor a través de la Transformació Digital: cas Ecosistema Más Empresa, en què ha repassat el procés de transformació en aquesta firma iniciat fa tres anys i que els ha portat a “no vendre productes sinó ser una entitat focalitzada en el client i sobretot en crear plataformes que siguin útils per als usuaris”.
Després d’una pausa, la jornada ha seguit amb la participació de Luis Cabra, Director Executiu de Desenvolupament Tecnològic, Recursos i Sostenibilitat de REPSOL qui ha impartit la xerrada La digitalització en Repsol.
Estratègies Inbound màrqueting per a empreses B2B, automatitza la captació de clients, ha estat el títol de la xerrada d’Oscar Pardo, Inboud Marketing Consultant de Binaria i Certified Trainer de Hubspot. En la seva intervenció, Pardo ha destacat la importància de “saber mostrar valor als usuaris i que aquests el percebin per millorar el reconeixement de les nostres marques”.
Un altre dels ponents ha estat Andrés Manso, consultor d’innovació corporativa i CTP a Peninsula, qui en la seva conferència ha detallat diverses eines per a la innovació oberta, introduint les diferències respecte al que seria la innovació tradicional dins l’empresa. En aquest sentit, ha explicat els mecanismes que “permeten a una empresa col·laborar amb altres empreses més petites o startups per tal d’aportar solucions o valors a l’empresa i que permetin accedir a nous mercats o llançar nous productes d’una manera més eficient que utilitzant el propi departament d’innovació”.
Per últim, Patry Jordán i Carles Galí, Influencers i vídeo-bloguers multicanal, han impartit la darrera de les xerrades i que tenia per títol La transformació digital i l’arribada dels influencers. Què vol dir ser influencer i com connectar les marques amb els clients. Jordán i Galí han explicat la seva experiència iniciada fa 9 anys i com van conèixer la plataforma a mesura que pujaven continguts, primer com a youtubers i després com a influencers.
La IV Trobada Empresarial sobre Transformació Digital ha finalitzat amb un Lunch Networking.