09.09.2016 - 06:12
|
Actualització: 09.09.2016 - 08:12
L’Ajuntament de Mollerussa ha presentat la imatge corporativa que, partint de la llinda de la capella de Sant Isidori coronant la M de Mollerussa, combina el disseny amb la música electrònica de Marc Marzenit.
Es tracta d’una aposta inèdita, tal i com ha explicat rn la presentació del dimecres l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat de Xavi Brufau, responsable de l’estudi Depastademoniato, que ha estat l’encarregat d’elaborar-ne el disseny, i del músic i productor musical de renom internacional, Marc Marzenit.
Incorporació progressiva
Solsona ha indicat que la nova imatge corporativa s’anirà incorporant progressivament a les quatre pagines webs principals del consistori en la renovació de les quals s’està treballant. Així, ha dit que la primera de les quals serà la de la piscina i per després renovar les del consistori, la de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila i la Teatre L’Amistat. També ha dit que està previst incorporar la nova marca de ciutat a tota la papereria municipal i elements comunicatius i d’imatge corporativa. L’alcalde ha mostrat la seva satisfacció per la participació en el projecte de dos creatius de renom de la ciutat, els quals han treballat des de la “implicació personal i el compromís amb el municipi” per crear una imatge “diferent i única” que ens ajudi a “situar en un nivell d’avantguarda en webs corporatives”.
M coronada amb un claudàtor
Per la seva part, Xavi Brufau ha explicat com el seu estudi de disseny han arribat a la creació d’aquesta M coronada amb un claudàtor partint de l’encàrrec fet pel consistori perquè la nova marca de Mollerussa tingués un “caràcter apolític que permetés que tota la ciutadania se la pogués fer seva”. Per això, ha afegit que la capella de Sant Isidori, del segle XVI, i la seva llinda han estat els elements cohesionadors del projecte creatiu al qual s’ha volgut donar aquest imatge de modernitat amb un signe de puntuació d’actualitat com és el claudàtor. Brufau també ha indicat que aquesta imatge serà present a les quatre pàgines webs principals del consistori en les que estant treballant conjuntament amb l’empresa Localprom per tal de donar-los consistència gràfica amb un llibre d’estil comú. En aquest sentit, ha explicat que per tal d’elaborar els símbols secundaris i identificatius d’aquestes quatre pàgines webs s’ha partit dels elements arquitectònics més destacats de la façana cada un dels edificis com són els 7 arcs del consistori, la quadricula de la vidriera del Teatre L’Amistat, les columnes de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila i els 9 finestrals de la piscina coberta.
Marzenit regala a la ciutat una cançó identificativa d’ús públic
Marc Marzenit, que s’ha mostrat encantat de participar en el projecte, ha explicat el procés de creació de les 4 sintonies que ha composat, fent una introspecció a cada un dels espais, per tal d’identificar cada una pàgines web passant pel ritme de bateria de la de la biblioteca a la successió harmònica de la del teatre o la síntesi granular de la de les piscines. Així mateix, ha anunciat que ha volgut fer un regal a la ciutat composant una peça musical unint les 4 sintonies per tal que tinguin una entitat pròpia d’ús públic a l’abast de tothom renunciant als drets d’autor.