31.01.2017 - 11:36
|
Actualització: 31.01.2017 - 12:36
Superar el volum de vendes del sector d’automoció de Sant Josep, Autotrac i Autotardor (que al 2016 va arribar a 8,8 milions d’euros); el canvi de dates d’algunes fires i la recerca de socis tecnològics per emprendre nous projectes són alguns punts destacats de la presentació del calendari d’activitats de la Fira de Mollerussa pel 2017.
Un calendari, per altra banda que consolida les dues fires iniciades l’any passat (Mollerussa Drone Party i Mollerussa E-Vents) conjuntament a les ja habituals, el que cal considerar com «la millor notícia d’enguany» segons paraules del president de la Fira de Mollerussa i alcalde de la capital del Pla d’Urgell, Marc Solsona, durant l’acte de presentació del calendari firal.
Volum de negoci
L’alcalde, que ha estat acompanyat pel director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, ha considerat que E-Vents “té molt recorregut i molta potencialitat”. Per altra banda, també ha parlat també del volum de negoci realitzat a les fires entenent aquestes com a eines de promoció econòmica cabdal i ha volgut fugir un cop més de mesurar els resultats de les fires només basant-se en el nombre d’expositors i visitants, destacant en canvi el seu paper com a eines útils i amb un volum de negoci considerable, dos aspectes molt importants en el balanç firal.
En aquest sentit, Solsona ha fet especial referència als 8,8 milions d’euros tancats l’any 2016 en venda directa pel sector automobilístic a les tres fires on és present aquest sector: Fira de Sant Josep, Autotrac i Autotardor. Aquesta suma, ha afegit, suposa una de les millors des que es tenen dades, mentre que l’objectiu d’enguany seria continuar millorant-la i poder sobrepassar els 9 milions “amb els quals ens situaríem en xifres ja històriques”.
Promoció Econòmica
En la seva intervenció, l’alcalde ha recordat que l’objectiu estatutari de Fira de Mollerussa és precisament ser “l’eina de promoció econòmica de la ciutat” i les fires “han de servir per captar negoci directe i indirecte en el municipi, fer d’altaveu i aparador de qualsevol iniciativa que es vulgui fer i per tant acollir, promocionar i fer tot allò que pugui esdevenir útil per Fira, organitzant congressos, clústers, jornades tècniques…, que posicionin Mollerussa durant tot l’any”.
El calendari de l’ens firal de la capital del Pla d’Urgell ofereix enguany 10 esdeveniments firals als quals destaca la presència de la tecnologia, la maquinària i la promoció comercial, ha dit Solsona.
Calendari
Obrirà la 145a Fira de Sant Josep del 17 al 19 de març (el Saló de l’Automòbil d’aquest certamen ho farà un dia abans, el 16 de març). El certamen agrícola, que enguany acollirà el III Saló del Tractor, presenta un bon ritme d’inscripcions a falta de més d’un mes i mig, la qual cosa fa preveure un increment en el nombre d’expositors.
En un altre ordre de coses, el màxim representant de Fira de Mollerussa, que ha avançat que en l’àmbit firal s’està treballant per crear aliances amb nous sectors tecnològics per poder complementar el calendari i continuar sent pioners, ha aprofitat el seu parlament per reivindicar un cop més la necessitat d’arribar a algun tipus d’acord entre “esdeveniments firals de la mateixa tipologia que pugui haver-hi al territori de les Terres de Lleida (…) per poder reorganitzar millor i ser més competitius a nivell professional”. En tot cas, Solsona s’ha mostrat satisfet pels números de Mollerussa: “Nosaltres ja ho estem fent. Hem sectoritzat la fira, estem sent competitius i els números són molt i molt bons”, mentre que tancava el seu missatge amb l’esperança de continuar aquest 2017 en aquesta línia de recuperació i batent nous rècords.
Per la seva part, el director de l’ens firal, Poldo Segarra, ha fet balanç del 2016, un any que va tancar “de forma positiva”, ha dit, i amb un registre total de més de 500 expositors i gairebé 210.000 visitants.
Segarra ha presentat un calendari “complert i que vol assentar, mantenir i potenciar les dues fires noves de l’any passat”. Sobre novetats per a enguany, el director s’ha referit al canvi de data de la fira Expoclàssic, que passa del setembre al maig, decisió que s’ha pres després que des del Comitè Organitzador d’aquest saló es valorés el fet que el primer cap de setmana de setembre com s’anava celebrant “era de vegades massa aviat” i d’altra banda no havia marge de poder desplaçar-lo una setmana a causa de la seva coincidència amb la Diada. Segarra ha afegit que s’ha optat, i atenent també al calendari del sector, al mes de maig, una data que ja va acollir aquest saló en les seves primeres edicions.
El conjunt del calendari per a aquest 2017 és el següent: 145 Fira de Sant Josep, del 17 al 19 de març (on s’inclou el 37è Saló de l’Automòbil, si bé aquest obrirà un dia abans, del 16 al 19 de març); 2a Mollerussa Drone Party, del 31 de març al 2 d’abril; 29a Autotrac, del 7 al 9 d’abril; 22a Expoclàssic, dies 6 i 7 de maig; Lo Vermutet, mesos d’estiu; 16è Concurs de Pintura Ràpida Ciutat de Mollerussa, el 24 de setembre; 23a Autotardor, del 20 al 22 d’octubre; 10a Mollerussa Lan Party, del 9 al 12 de novembre, i 2a Mollerussa E-Vents, del 2 4 al 26 de novembre.
A l’acte d’aquest matí, celebrat al Teatre L’Amistat i al que han assistit una trentena de periodistes en representació d’una vintena de mitjans de comunicació de Lleida, així com a membres del Comitè de la Fira i treballadors de l’ens, s’han presentat també els diferents cartells promocionals dels certàmens firals d’aquest 2017, una imatge corporativa que incorpora alguns canvis, ha explicat el director. Sobre aquest tema, Segarra ha dit que els nou cartellisme manté una línia d’estil comuna, si bé enguany s’ha introduït la gamma de color com a element identificatiu de cadascuna de les fires.
El pressupost de Fira de Mollerussa per a aquest 2017 puja a 730.000 euros.