14.03.2017 - 08:02
|
Actualització: 14.03.2017 - 09:02
L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, com a president de la Fira de Mollerussa, i el president de l’Associació Provincial d’Empreses d’Automoció de la província de Lleida, Xavier Freixes, han signat un conveni de col·laboració entre ambdues entitats que inclou les tres fires amb sector d’automoció. Un acord que Solsona ha posat en valor, ja que “multiplica les aliances de Fira de Mollerussa amb els diferents agents del sector professional”. L’acte ha comptat així mateix amb la presència del director de l’ens firal, Poldo Segarra.
El màxim representant de l’ens firal de la capital del Pla d’Urgell s’ha referit al pròxim XXXVII Saló de l’Automòbil que obrirà del dijous, 16 al diumenge, 19, la qual cosa “permetrà allargar aquest quart dia de fira”, ja que la resta de recintes no s’obriran al públic fins a divendres. Solsona ha parlat de “l’especificitat” del Saló, el qual ha definit com “una joia dins la fira, que volem anar cuidant i ensenyant”. “Es tracta del segon saló automobilístic més important de Catalunya”, ha afegit, el qual s’inaugurarà de forma oficial el dijous al matí. El Saló de l’Automòbil, ubicat al Recinte de les Piscines, comptarà enguany amb 22 expositors i més de 6.000 metres quadrats.
40 anys
Per la seva part, Freixes ha expressat la gran valoració de l’Associació cap a la Fira de Sant Josep, amb la qual “portem col·laborant 40 anys”. El president de l’Associació d’Automoció de Lleida ha dit que el conveni “formalitza el nostre compromís en la participació, promoció i organització dels certàmens” posats en marxa des d’aquest ens firal, “organitzant i promovent jornades i activitats pròpies del sector”.
Pel que fa a Fira de Mollerussa, l’acord estableix que facilitarà la participació dels associats d’aquest col·lectiu en les diferents fires mitjançant campanyes de promoció.
Tres fires
Per últim, Poldo Segarra ha detallat que el conveni s’ha fet amb “una associació molt representativa pel que fa als expositors participants al pròxim Saló de l’Automòbil”, afectant a més del 50% de les firmes d’enguany. El director ha afegit que l’acord té com a objectiu afegit què, “com a coneixedors –en al·lusió a l’Associació– de les noves innovacions, preocupacions i sinergies dins el sector, tot això es pugui traslladar al Saló a través d’activitats o projectes per tal de millorar-lo i fer-lo créixer”. Segarra ha recordat també que la col·laboració establerta no és només per al Saló de l’Automòbil de la Fira de Sant Josep sinó també per als certàmens d’Autotrac, al mes d’abril, i Autotardor, a l’octubre.
El sector automobilístic va tancar al conjunt de les tres fires organitzades per Fira de Mollerussa el 2016 (Fira de Sant Josep, Autotrac i Autotardor), un volum de negoci pel que fa a venda directa de més de 8,8 M€ i 483 cotxes venuts. Desglossat per fires, per la Fira de Sant Josep es van vendre 219 cotxes nous per un import de més de 5,4M€; 133 automòbils i 1,6 M€ per l’Autotrac, i 131 cotxes i 1,7 M€ a l’Autotardor.