La Biblioteca Comarcal comptarà amb l’assessorament d’usuaris, que han augmentat amb els nou horari

VilaWeb
VilaWeb Mollerussa/Fotografia: Miquel Bresolí
22.03.2017 - 08:03
Actualització: 22.03.2017 - 09:03

La Biblioteca Comarcal Jaume Vila de Mollerussa engegarà una nova proposta pionera a Ponent, el Grup d’usuaris de millora contínua. Ho fa un any després d’haver ampliat l’horari d’atenció al públic que ha portat un increment dels mateixos del 19,5% arribant a les 86.041 visites.

Ho han explicat l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona; el regidor de Cultura, Joan Ramon Domingo, i els responsables de la Biblioteca, Diana Solé, la seva directora, i Josep Miquel Varea, que han fet una repàs de la memòria de 2016 i han anunciat nous reptes emmarcats en el Pla Estratègic 2016-2020, elaborat amb motiu del 20è aniversari de l’equipament. Solsona ha indicat que les noves tecnologies i el ús que se’n fa demana un replantejament d’aquest tipus

Grup d’usuaris

Un dels nous reptes és la creació del Grup d’usuaris de millora contínua, un grup d’usuaris voluntaris que participaran en l’avaluació contínua de les prestacions que ofereix la biblioteca i així es puguin afavorir millores adaptades a les necessitats de públic. El grup estarà format per entre 5 i 10 usuaris, que podran ser renovats cada any, on hi hagi representativitat plural d’edats i de gènere i també de la comarca, segons ha indicat Diana Solé. La directora de la biblioteca ha fet una crida perquè les persones interessades, a les quals es demana el compromís amb el projecte i l’assistència a un mínim de 4 reunions a l’any, poden sol·licitar informació a info@bibliotecamollerussa.cat L’objectiu és definir aquest grup d’autoavaluació, pioner a les comarques de Ponent, per tal de començar a treballar a l’octubre.

Increment d’usuaris

Pel que fa a l’increment d’usuaris del 19,5% respecte al 2016, els responsables de la biblioteca ho atribueixen, sobretot, a la modificació de l’horari d’apertura que es va posar en marxa a principis de l’any passat i que va suposar passar d’obrir 33 hores a la setmana a fer-ho 49. A això cal sumar el fet que aquest equipament, que ha esdevingut un dels eixos de la programació cultural del consistori, ha obert un total de 60 hores fora de l’horari establert per tal d’acollir diferents activitats com presentacions de llibres o tallers, entre altres.

Més visites adultes

Altres dades de la memòria, i pel que fa al tipus de públic, és que els adults han suposat el 55% de les visites mentre que el 45% restant han estat infants. Aquesta dada reafirma la tendència detectada ja des del 2014 quan es va capgirar la situació que s’havia mantingut els 3 anys anteriors. Aquest canvi de comportament de l’usuari tipus també s’ha fet palès en el fet que els usuaris segueixen demandant servei però, cada cop, més a distància a través dels diferents canals que s’ofereixen com el nou servei de comunicació per Whatsapp, pioner en una biblioteca de Ponent. En aquest sentit, s’han atès 40.370 consultes, de les quals un 14% han estat a distància. Val a dir en aquest sentit que, malgrat tenir més hores oberta la biblioteca, l’atenció a distància ha tingut un increment de 1.177 consultes.

Préstec

Quant a les dades de préstec, s’han fet 400 altes noves de manera que actualment hi ha 9.551 carnets en vigor. D’aquests, un 23% l’han utilitzat si més no un cop al llarg de l’any i per percentatges el primer lloc en un 37% és pel llibre per infants, seguit del 34% del material no llibre del 29% del llibre per a adults. En total, s’han fet 33.111 préstecs, una xifra similar a la de l’any passat. Val a remarcar, però, que s’han prestat 374 llibres des del servei eBiblio, que acosta usuaris que tot i que no acudeixen a l’equipament fan ús del servei. Amb tot, una altra de les dades significatives és que sumades totes les visites als espais en línia que ofereix la biblioteca (web, bloc, Facebook o Twitter) es comptabilitzarien més de 250.000 visites anuals.

Pel que fa a les activitats, se n’han organitzat un total de 384 a les quals han assistit més de 19.000 persones, la meitat dels quals ha estat públic infantil. Cal assenyalar, en aquest sentit, que per fer-les possibles s’ha comptat amb 45 col·laboradors externs ja siguin públics o privats.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem