ERC presenta propostes d’àmbit comarcal per promoure i estrènyer un fons identitari comú del Pla d’Urgell

VilaWeb
21.05.2019 - 07:08
Actualització: 21.05.2019 - 09:08

Els 15 caps de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC)- Acord Municipal (AM) al Pla d’Urgell han fet públic el programa electoral comarcal de la formació i que recull bona part de les propostes que els actuals alcaldes de Bellvís, Joan Talarn; de Linyola, Àlex Mases; de Bell-lloc d’Urgell, Carles Palau, i de Torregrossa, Josep Maria Puig, ja van avançar en un acte previ a la campanya electoral i que ara han detallat.

Així, Talarn ha indicat que ‘cal reforçar de forma decidida la identitat comarcal, estrenyent els llaços entre els pobles i els veïns i veïnes del Pla’, alhora que ha incidit en la necessitat importantíssima i urgent de ‘renovar els nostres ajuntaments i obrir les seues portes a la transparència, a la participació, a la proximitat al ciutadà i a la voluntat de servei públic, en resum, fer un vertader impuls cap als valors republicans’.

Per la seva banda, Mases, ha defensat que el Consell Comarcal, en qualitat d’eina política i estructura administrativa del Pla d’Urgell, ‘hauria de ser el garant i promotor de totes aquelles iniciatives a favor de la difusió cultural, ecològica, històrica i social que ajudin a configurar i a estrènyer el fons identitari comú dels 19 pobles i 16 municipis de la comarca’.

De la mateixa manera, Palau, ha destacat la que hauria de ser la tasca de l’ens supramunicipal com a ‘difusor, entre els pobles de la comarca, de les activitats i projectes de cadascun dels municipis, perquè hi hagi una transmissió i es puguin compartir activitats i, sobretot, no hi hagi desconeixement entre nosaltres’.

Al seu torn, el portaveu al Consell Comarcal i alcalde de Torregrossa, Josep Maria Puig, també s’ha mostrat partidari de sumar les propostes de cadascun municipis de la comarca ‘compartint activitats i creant-ne de noves, com per exemple una comarcalada jove; una agenda cultural i social d’àmbit comarcal que tingui prou difusió, un dia de la comarca que vagi més enllà de l’àmbit estrictament polític i formal i que de forma itinerant se celebri a tots els pobles o un abonament comú per a les piscines dels 16 municipis’.

Entre la resta de propostes anunciades per les candidatures d’Esquerra Republicana al Pla d’Urgell també en destaquen la renovació dels rètols comarcals a les entrades a cada poble, una senyalització comuna dels camins i espais de mobilitat i lleure, polítiques de protecció de l’hàbitat ecològic o la seva total adhesió al manifest elaborat pel Centre de Recerques del Pla d’Urgell Mascançà: Per la cultura i el patrimoni al Pla d’Urgell.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem