05.03.2016 - 09:53
|
Actualització: 05.03.2016 - 10:53
Més de 120 d’empresaris i professionals de 80 firmes de les comarques de Ponent van participar divendres en la I Trobada Empresarial sobre Transformació Digital de Lleida organitzada per la consultora Xtrategics a l’Edifici Sage del Palau d’Anglesola. L’objectiu de la trobada era aprofundir en com aprofitar la transformació digital i convertir-la en una oportunitat per als professionals i les empreses de les comarques de Ponent.
Especialistes en innovació i transformació digital de Google, Marca Barcelona, ISDI, Buylevard.com i Xtrategics van exposar les seves experiències i casos d’èxit al llarg de la jornada que va acabar amb un intercanvi d’impressions i contactes entre els assistents.
Transformació digital
“El nostre repte amb esdeveniments com aquest és amplificar i fer d’altaveu de la feina de qualitat que s’està fent al territori i ajudar a créixer les empreses acompanyant-los en la seva transformació digital”, va explicar Albert Polo, soci d’Xtrategics. “Estem molt contents, per una banda, per l’èxit de convocatòria que ha superat les nostres previsions, i, per una altra, perquè els assistents ens han transmès la seva satisfacció en relació al contingut i la qualitat de les ponències”, ha indicat el responsable de la consultora del Pla d’Urgell
Va presentar la jornada l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, qui va lloat la iniciativa de Xtrategics, “que posa de manifest que el territori té l’ambició sana de voler créixer i ser referents arreu, per això cal impulsar actes de militància territorial com aquest”.
Ponència en 15 piulades
Sergio Hornillos, soci d’Xtrategics, va basar la seva ponència en 15 piulades que va desenvolupar durant la seva intervenció. “L’era analògica ha donat pas a la digital sense gairebé adonar-nos formant part cada vegada més de les nostres activitats laborals i empresarials i cal aprofitar aquesta circumstància per optimitzar la relació amb els nostres clients i millorar els resultats de negoci”, va destacar.
Vigilar amb la infoxicació
El fundador de Buylevard.com i Reskyt.com, Lluís Garcia, va recordar que, de mitjana, “consultem el mòbil unes 150 vegades al dia, una petita mostra de com la nostra vida s’ha digitalitzat”. En aquest sentit, Rosa Romà, directora de Comunicació de l’Hospital Vall d’Hebron i responsable de Marca Barcelona (2011-2015) va incidir en la importància de la presència digital de les empreses afirmant que “sinó, som invisibles; però hem de tenir clar què volem explicar als usuaris, els hem d’impactar perquè sinó caurem en la seva infoxicació, és a dir, els asfixiarem amb un excés d’informació que no els interessa”.
Al seu torn, Fátima Gallo, Digital Talent Manager a l’Instituto Superior para el Desarrollo de Internet (ISDI) va defensar que “tenim nou consumidors, però també nous treballadors, per això, si el negoci vol digitalitzar-se, també s’ha de digitalitzar l’organització i el talent; si no ho fem, estem perdent competitivitat i no aconseguirem la fita de la transformació total”.
Finalment, Laura de Alcalá, Agency Account Strategist de Google Partners, va introduir les campanyes de Google Adwords, com han de dissenyar-se per ser eficients i com maximitzar les inversions publicitàries dels anunciants.