02.08.2017 - 07:57
|
Actualització: 02.08.2017 - 09:57
La Borsa d’Habitatge de Mollerussa iniciarà al setembre una formació específica per a persones llogateres sobre manteniment de llar i pautes d’actuació davant riscos com humitats, fuites de gas o d’aigua o sobrecàrregues elèctriques, entre altres.
Per altra banda, l’Ajuntament està preparant un protocol contra ocupacions.
Ho ha explicat la tècnica de la Borsa d’Habitatge, Eva Millán, acompanyada de l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, durant la presentació de la memòria anual d’aquest servei municipal. Segons Millàn, la formació ve motivada per la detecció per part dels tècnics responsables a través de les visites de seguiment dels habitatges i les incidències rebudes, que gran part dels arrendataris no disposen d’una informació correcta en aquest àmbit. Així mateix, per incidir en la participació a aquesta formació, quan es faci la signatura dels contractes de lloguer es farà signar també un document de compromís a assistir-hi.
Ocupacions
Pel que fa al protocol contra ocupacions, Solsona ha dit que «l’ocupació no pot ser l’estadi previ a rebre un pis» i que s’ha fet arribar als diversos grups municipals. L’alcalde també ha recordat que en cas d’accions d’urgències immediates, i si no es disposes de cap pis, es podria expropiar un pis buit.
Borsa de Mediació
Fent un repàs a la memòria anual, l’alcalde Solsona ha dit que l’Ajuntament de Mollerussa, a través de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social, va tramitar durant l’any passat un total de 263 ajuts per a l’arrendament, una xifra un 5% superior a la de l’any anterior.
Solsona ha afegit també que a finals d’any la borsa duia la gestió d’un total de 71 contractes, dels quals 22 es van formalitzar al llarg de l’any passat a persones amb diferents problemàtiques socials. En aquest sentit, l’alcalde ha aprofitat per fer una crida als propietaris que tinguin immobles buits perquè els posin a disposició de la borsa i així poder incrementar l’oferta d’habitatge i donar sortida a la demanda.
Ajuts
Pel que fa als ajuts, Solsona ha indicat que dels 263 que es van tramitar, 158 corresponen a convocatòries del ministeri de Fomento espanyol que es tramiten a través de l’Agència Catalana de l’Habitatge i que han pujat un 35% respecte a l’any anterior, 92 són sol·licituds de renovació d’ajuts de convocatòries anteriors i 13 corresponen a llogaters de la Borsa d’Habitatge i persones que han perdut casa seva i estan de lloguer.
Demandes d’especial urgència
Dins l’àmbit de la tramitació d’ajudes destaca també les prestacions d’especial urgència per al pagament de deutes de lloguer o d’hipoteca. En aquest cas, durant el 2016 es van realitzar 19 sol·licituds, una menys que al 2015 i dotze menys que l’any anterior. D’aquestes, 9 van ser per deutes de lloguer, 2 per deutes d’hipoteca i 7 per processos de desnonament. A aquestes ajudes urgents cal afegir també les 9 sol·licituds que es van resoldre a través de la Mesa d’Emergències Socials.
La Borsa de Mediació per al Lloguer Social col·labora amb l’Agència d’Habitatge duent a terme diferents gestions entre les que destaca la inscripció al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial que ha tornat a registrar un descens. En aquest cas, al 2016 es van inscriure 79 persones per 119 persones que ho van fer l’any anterior.
Pel que fa al nombre d’atencions al ciutadà que es fan des de la borsa, durant el 2016 van ser 2695, gairebé un 14% més que al 2015. Del total de les atencions fetes, un 60% van ser per ajuts de lloguer i un 34% per a la recerca d’habitatge de lloguer.