10.08.2016 - 05:01
|
Actualització: 10.08.2016 - 07:01
La nova web municipal de Mollerussa, que es presentarà al setembre, disposarà d’un espai propi dedicat al Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària amb la intenció de donar major visibilitat a aquest servei.
Per altra banda, i també al setembre, s’obrirà el procés de participació ciutadana de l’ordenança de convivència, una normativa que regularà situacions que acostumen a ser tractades per Mediació Social.
Ho ha explicat l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat de Montse Ruíz i Òscar Gallinat, tècnics del servei, els qual han fet un repàs de la memòria del Servei de Mediació Social, que va entrar en funcionament fa 7 anys.
Així, el Servei de Mediació Social ha atès enguany un total de 66 consultes, una xifra que suposa un descens del 33% respecte a l’any anterior en què van ser 90. Solsona ha atribuït aquest descens al fet que al llarg d’aquest període d’activitat s’ha dotat d’eines a les persones que han seguit un procés de mediació i això els ha ajudat a evitar nous conflictes i també al treball que s’ha fet amb els administradors de comunitats de veïns perquè apliquin estratègies de mediació. L’alcalde, però també ha senyalat que cal seguir difonent el servei perquè tothom el conegui i, si li cal, el pugui utilitzar i, aquest sentit, ha dit que a la nova pàgina web en la que s’està treballant hi haurà un apartat específic d’aquest servei.
De les consultes rebudes, 26 han significat l’obertura d’un expedient mentre que les 40 restants han estat sol·licituds d’informació en les quals no s’ha pogut intervenir o s’han derivat. Els impagaments de les quotes comunitàries o bé dels lloguer han tornat a ser el motiu majoritari que ha motivat les consultes en un 28% amb 20 consultes, les mateixes que l’any anterior, segon ha indicat Solsona.
Pel que fa a les obertures d’expedient, 26 han acabat amb un procés de mediació en els que han participant un total de 61 persones. A aquests 26 casos, cal sumar-ne 6 que es van obrir en l’anterior any i en els quals encara s’ha treballat al llarg d’aquest. D’aquest casos, 20 han pogut ser solucionats, fet que suposa que s’hagi assolit el 63% de percentatge d’èxit. De la resta, 1 està seguint el procés i en 1 no han acabat en acord. Així mateix, en els 10 casos restants s’han conclòs que la mediació no era viable o bé s’han pogut solucionar abans de començar efectivament el procés. A banda de les situacions d’impagament, les altres causes que han generat consultes ha estat els dubtes en la gestió de les comunitats de veïns (13%), els problemes de convivència (13%) i els sorolls (11%).
Una altra de les dades que es destaquen en la memòria d’activitat és el fet que un 83% dels sol·licitants del servei són de nacionalitat espanyola i la resta d’atencions es reparteix entre persones del Marroc, Colòmbia, Argentina, Bulgària, Cuba, Eslovàquia Perú i el Senegal. Pel que fa a l’edat, la franja que més utilitza aquest servei és la que va dels 40 als 59 anys (49% dels casos), seguida de la de 30 a 39 anys amb un 15% dels casos. Val a dir també en aquest sentit que s’han atès tres casos de la franja d’edat d’entre 15 a 19 anys per als quals ha calgut comptar amb el consentiment de les famílies.
Pel que fa als objectius de futur fixats, destaca el fet de cercar estratègies per donar més visibilitat al Servei d’Informació Mediadora per incrementar les mediacions en l’àmbit familiar i també seguir apostant per aconsellar la constitució de comunitats de veïns i la derivació a empreses especialitzades en l’administració de finques.