El Pla d’Urgell afegeix la recol·lecció del panís a la seva oferta turística

  • Dissabte es farà una demostració a la vora de l'Estany d'Ivars i Vila-sana

VilaWeb
21.10.2015 - 11:13
Actualització: 21.10.2015 - 13:13

El que l’any passat va ser una iniciativa local enguany s’ha ampliat a una oferta comarcal. Diverses entitats dels Pla d’Urgell han organitzat pel dissabte, 24, un matí dedicat a la recol·lecció del panís acompanyat d’una oferta de gastronomia i natura.

Presentació del matí turístic de recol·lecció del panís
Presentació del matí turístic de recol·lecció del panís

La iniciativa surt de l’Associació de Turística del Pla d’Urgell que organitza diverses activitats sota el lema «Busca l’interior», en aquest cas acompanyada del Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, el Consell Comarcal del Pla d’Urgell i la Cooperativa d’Ivars d’Urgell, que enguany celebra 100 anys.

La proposta turística vol atansar un fet quotidià al Pla d’Urgell, com és la recol·lecció del panís, a persones que desconeixen aquesta tasca del camp acompanyat d’un tast de casssola de tros, un dles plats típics de la comarca, i en l’entorn més emblemàtica del Pla d’Urgell, l’Estany d’Ivars i Vila-sana.

El programa comença a les deu del matí, a Cal Sinén, la recuperada masia que fa de centre neuràlgic de l’Estany, i s’allargarà fins a l’una del migdia. La inscripció és de 5 euros i està limitada a una cinquantena de persones.

L’any passat, la casa rural La Teuleria de Linyola i el Parc de les Olors que acull van promoure aquest tipus de visita que enguany s’ha ampliat a la gastronomia i la natura.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem