28.04.2017 - 08:36
|
Actualització: 28.04.2017 - 10:36
El projecte de construcció de la nova escola del Poal va viure dimarts un nou pas (amb sorpresa inclosa) que la fa més propera tot i que hi hagi discrepàncies entre l’Ajuntament i el departament d’Ensenyament.
La visita, dimarts, del director general de Centres Públic, Lluís Baulenas, va portar la confirmació de que el centre veuria la licitació de l’obra l’any vinent, ja que formarà part del pressupost de 2018. La sorpresa ha estat, si més no pel consistori, en el procés que hi ha entremig, que comporta la redacció d’un nou projecte per fer un centre més petit. L’alcalde del Poal, Rafel Panadés, ha explicat que una certa reducció (l’actual projecte preveu 5 línies) es comprensible però demana que es disposi de 4 línies per possibles increments d’alumnes. També creu que més que fer un projecte nou es podria modificar l’existent. Segons ha explicat Panadés, la proposta d’Ensenyament es deixar el centre amb 3 línies (les mateixes que té ara). Panadés ha dit que la discrepància no es tant amb el nombre d’alumnes (la nova proposta és per a 60 alumnes, quan ara el centre en té 37) si no en l’espai disponible per aquests. Per l’alcalde, hauria de preveure possibles desdoblaments de cursos i per això es demana 4 línies, es a dir, més aules.
Licitacions seguides
La proposta d’Ensenyament comporta que al mateix temps que es redacta el nou projecte es prepara els tràmits per la licitació d’obra. Això suposa que que una vegada aprovat el projecte s’engegui immediatament el procés de licitació d’obra (i no esperar uns mesos com ara). Panadés veu amb bons ulls aquesta agilització del sistema tot i que es mostra prudent fins que no vegi com es van executant les diferents etapes.
10 anys
La història de la nova escola del Poal ens porta a la cessió dels terrenys, el 2007; la redacció del projecte, el 2010, i la concessió municipal del permís d’obres, el 2011. Des d’aleshores, aquest projecte ha estat aturat. Ara, pel que es veu, es prop de fer-se realitat tot i que es torni a repetir part del procés.