Empresaris i professionals es troben, al Palau d’Anglesola, a la Trobada sobre Transformació digital

VilaWeb
VilaWeb Mollerussa
20.05.2017 - 05:56
Actualització: 20.05.2017 - 07:56

VilaWeb
VilaWeb

Més de 120 empresaris i professionals de 100 firmes de les comarques de Ponent han participat en la segona Trobada Empresarial sobre Transformació Digital de Lleida organitzada per la consultora lleidatana Xtrategics a l’Edifici Sage del Palau d’Anglesola.

Especialistes en innovació i transformació digital d’IAB Spain, PIMEC Logística, Alibaba.com, IASO i Xtrategics han exposat les seves experiències i casos d’èxit al llarg de la jornada que ha acabat amb un lunch networking on els assistents han intercanviat impressions i contactes. Pedro Llamas, còmic del Club de la Comedia, ha estat l’encarregat de dinamitzar i moderar la trobada, posant un toc d’humor a la jornada alhora que donava pas als ponents.

El CEO de Xtrategics, Narcí Romà, ha dit que “un any més, amb aquesta trobada intentem donar visibilitat a la feina que es fa al territori, recollir idees i refrescar coneixements a les empreses en la seva transformació digital”. Pel responsable de Xtrategics “estem molt satisfets per l’èxit de convocatòria d’aquesta segona jornada i ja comencem a recollir el feedback dels participants per organitzar la trobada de l’any vinent”.

L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha estat l’encarregat d’inaugurar la jornada. En el seu discurs, Solsona ha agraït a l’empresa Xtrategics l’organització a les comarques de Ponent d’aquesta trobada empresarial “amb ponents de primeríssim nivell adreçada a professionals de la zona”. I ha destacat la importància de “fer visible el potencial que té el territori de Lleida i les seves empreses per poder competir amb tothom, en un món globalitzat, sense cap mena de complexos”.

Albert Polo, soci de Xtrategics, ha centrat la seva ponència en les solucions estratègiques en publicitat digital. Polo ha parlat de com ha canviat el món amb els mòbils i com ha afectat això a la publicitat digital. “Els objectius de màrqueting són els mateixos que abans de l’aparició de les noves tecnologies, però ara tenim al nostre abast eines més precises per conèixer els consumidors i cal utilitzar-les”, ha indicat. “Estem només al principi d’una gran revolució”, ha comentat.

El director general d’IAB Spain, Antonio Traugott, ha analitzat les tendències digitals i el lloc que han d’ocupar les empreses. En la seva intervenció, ha destacat que “el desconeixement i la falta de formació són els principals frens a la transformació digital” i ha afegit que “la clau està en les persones de l’empresa, i es comença des de la direcció, motivant el personal per començar els canvis”. Traugott ha parlat de l’adaptació i personalització de continguts, la integració de la marca als continguts, la presa de decisions segons les dades que tenim dels consumidors, el vídeo online i les tecnologies IOT (Internet of things) o realitat augmentada, com a tendències digitals per als propers anys. Segons Traugott, la inversió digital creixerà un 12% durant el 2017.

Al seu torn, Ignasi Sayol, president de PIMEC Logística, ha ofert una ponència sobre la logística del futur. Sayol ha defensat que “el preu no ho és tot, necessitem una logística eficient per oferir una bona experiència als clients”, i ha subratllat que “la immediatesa i fer més eficient el procés són imprescindibles per al sector”.

En la seva ponència, Fernando Aparicio, global service partner d’Alibaba.com Spain, ha abordat les oportunitats de les empreses amb la venda online. Aparicio ha posat de manifest la importància d’un bon posicionament dels venedors en les pàgines de venda online, ja que “el 90% dels compradors només veuen els venedors que estan en la primera pàgina i tenim 8 segons per captar l’interès de l’usuari”.

Finalment, Carjoa Solís, responsable de màrqueting i comunicació d’IASO, ha explicat el cas de transformació digital experimentat per l’empresa en els darrers temps. L’empresa lleidatana IASO va contactar amb Xtrategics per replantejar l’estratègia digital de la companyia per guanyar visibilitat de la marca. “Gràcies a la feina feta hem guanyat en visibilitat de les nostres àrees de negoci, hem millorat el SEO i hem creat una nova finestra per a la internacionalització de l’empresa”, ha indicat Solís.

En la cloenda de la jornada de divendres al matí, Narcís Roma ha animat les empreses a treballar amb energia i convicció cap a la transformació digital, “amb una bona estratègia i planificació els resultats arriben”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any